14 Ocak 2012 Cumartesi

Pratik Zeytinyağlı Biber


Pratik Zeytinyağlı Biber
Malzemeler ;
Yarım kg çarliston biber
3 orta boy domates
3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı ;
Ben kızartma yapmayı pek sevmem hele biber kızartmayı hiç sevmem patlar çatlar yağlar sıçrar :) bunlara rağmen Burak (eşim) kızartmayı çok sever bende kendimce pratik daha sağlıklı ve en önemlisi daha temiz bir yöntem geliştirdim. Teflon tavaya yarım çay bardağı sıvıyağı ekleyip temizlenip ikiye bölünmüş biberleri yaklaşık 15 dk orta ateşte kızartıyorum .2 orta boy domatesi rendeleyip üzerine ekleyip sarımsaklı irice içine doğruyorum tuzunuda ekleyip biberler yumuşayana dek pişiriyorum. Servis tabağına aldıktan sonra 2 yemek kaşığı zeytinyağı ekliyorum .( zeytinyağın pişmesi özelliğini yitirmesi açısından doğru değil)
Afiyet Olsun
Serpil

Hiç yorum yok: