7 Aralık 2011 Çarşamba

Domates Çorbası

Domates Çorbası
Şu soğuk kış günlerinde -hele de benim evim düşünülürse (buz gibi!!)- canım sıcacık, iç ısıtan şöle anneminkiler gibi güzel bir çorba içmek istedi. Tabi hemn annemi arayıp ne yapsam diye sordum :D Domates çorbası fikrini bana annem verdi ve tabi bende hemen yapmaya koyuldum.. Evdeki ahali çok beğendi bakalım siz beğenecek misin??

Malzemeler
  • 2 y. kaşık un
  • 2 y. kaşık domates salçası
  • 1 y. kaşık tereyağ
  • 6 s. bardak su
  • 1 tatlı kaşığı şeker (salçaya bağlı)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Rendelenmiş kaşar


Yapılışı
  1. 2 kaşık unu tencereye koyup biraz kavuruyoruz. Şöyle un güzel güzel kokana, hafif pembeleşinceye kadar. 
  2.  Unumuz olunca tencereyi ocaktan alıp unun soğuması için bekliyoruz 20 dk. kadar. 
  3. Unumuz soğuyunca içine 2 kaşık domates salçasını koyuyoruz ve 1 su bardağı suyumuzu ekliyoruz. Un ve domates salçası iyice birbirine karıştırıyoruz. 
  4. Daha sonra kalan 5 bardak suyumuzu ve biraz tuz (isteğe bağlı ben yaklaşık bir tatlı kaşığı kadar koydum) ilave ediyoruz. Ben ihtiyaç duymadım ama eğer un topaklanırsa blenderdan geçirebilirsiniz.
  5. Tencereyi ocağa koyuyoruz ve kaynamaya başlayınca 1 kaşık tereyağımızı çorbamıza ekleyip, altını kısıp bekliyoruz. 15 dk sonra çorbanın tadına baktığımda biraz ekşi geldiği için çorba 1 tatlı kaşığı şeker ilave ettim. Sizede tadına bakmanızı eğer ekşi ise biraz toz şeker katmanızı tavsiye ederim.
  6. Şöyle bir yarım saat içerisinde o iyice çekişip koyulaşıyor. 
  7. Karabiberimizide ekledik mi içine ve çorbamız hazırrr.. 
Servis için üzerine rendelenmiş kaşarımızı da ilave ediyoruz mis gibi domates çorbası içilmek için sizi bekler:)

Afiyet olsun..
Gözde

Hiç yorum yok: