29 Aralık 2011 Perşembe

Muhteşem İkili Köfte Pilav

Köfte Pilav
Pilav

 
Malzemeler ;
  • 2 Su bardağı Pirinç
  • 1 küp Şeker
  • Tuz
  • Limon
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 2 Yemek kaşığı tereyağ
  • 1 Yemek Kaşığı sıvıyağ
Hazırlanışı ;

 
Pilav yapmakda ne var demeyelim etrafımda hala kıvamını tutturamayan arkadaşlarım yapmaya çekinen tanıdıklarım var ben en pratik risksiz tarifini vermek istiyorum. Öncelike pirincimizi ılıkdan birazdaha sıcak suda 1 saat bekletelim su kaynar olur pirinçler kırılır. Ardından tereyağı eritelim ve yanmaması için sıvıyağı ekleyelim sonra pirinçleri süzüp yağa ekleyelim ve yaklaşık 5 dk pirinç sertleşene kadar karıştıralım ve 2 bardak kaynar suyu ilave edip şekeri ,tuzu ve beyaz olması için 3-4 damla limonu damlatıp kapağını kapatıp en kısık ateşde kavaş kavaş pişirelim suyunu çekinde kapağın altına kağıt havlu koyup demlenmesini bekleyelim ben yıllardır bu şekilde yapıyorum pirinç farklılıklarınıda göz önünde bulundurun ve tek tip pirinç kullanmaya özen gösterin size tavsiyem Bim'de satılan Efsane baldo pirinç...

 
Köfte

 
Malzemeler ;
  • Yarım kg kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 7 - 8 dal maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 1 kase çekilmiş ekmek içi
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı toz kırmızı biber
  • tuz
Hazırlanışı ;
 
Soğanı rendeleyelim maydanozu ince ince kıyalım ve diğer malzemeleride koyduktan sonra yaklaşık 15 dk yoğuralım ve 1-2 saat dolapda dinlendirelim.
Biz son zamanlarda sağlıklı olması açısından pişirme kağıdına dizip fırının ızgara kısmını çalıştırıp fırında pişiriyoruz .
Benim için bir diğer önemli detay ise temizlik açısından da çok pratik kızartma beni deli ediyor :))o nedenle sizle biber kızartmasının da en kolay ve lezzetli yapılışını  paylaşacağım.

 
Sevgiler
Serpil

Hiç yorum yok: