8 Aralık 2011 Perşembe

Etli Nohutlu Pilav



Etli Nohutlu Pilav

Bugün canım pilav istedi:) Neyli yapsam diye düşünürken arkadaşım bu fikri verdi. Tabi derhal mutfak yolu göründü ve ortaya çıkan sonuç:)

Yalnız benim burda belirtmek istediğim bir nokta var. Aşağıda malzemeler resminde de göreceğiniz üzere sağ üst köşedeki kasede benim daha önceden yaptığım ve buzluğa kaldırdığım et ve nohut kararışımı mevcut. Eğer sizde benim gibi çalışıyorsanız ve eve geldiğinizde birde etin, nohutun pişmesini beklemek istemiyorsanız (ki ben düdüklü tencere de kullanma özürlü olduğum için çok uzun sürüyor) size tavsiyem boş zamanınızda ister kemik kullanarak, istersenizde kuşbaşı doğranmış etinizi kullanarak et ve nohut suyunuzu hazırlayıp buzluğa kaldırınız. Ben et ve nohutu pişirdikten sonra soğumaya bırakıp daha sonra buzdolabı poşetlerine 3er 4 er kepçe boşaltarak ağzını bağlayıp buzluğa atıyorum. Her yemekte bana inanılmaz bir kolaylık sağlıyor. Bazen sadece suyunu alıyorum ki çorbalara katabileyim, hem daha lezzetli oluyor hem de vitaminli.


Malzemeler
  • 150 gr kuşbaşı et
  • 2 bardak geceden ıslanmış nohut
Etli Nohutlu
  • 1 orta boy soğan
  • 2,5 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 4-5 yemek kaşığı mısırözü yağı
  • 2 lt  su
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Salata Malzemeleri
  • Mor lahana
  • 2 tane Havuç
  • 1 tane Limon
  • 3-4 tane cherry Domates
  • 2 adet Turp
  • 1 adet Yeşil Biber
  • Tuz
  • Zeytinyağı


Yapılışı

  1. Öncelikle etimizi ve geceden ıslanmaya bıraktığımız nohutumuzu 2lt suyumuzla birlikte tencereye koyarak kaynamaya bırakıyoruz. NOT: Geceden ıslanmaya koyduğumuz nohutun bir kaç kere suyunu değiştirmemiz gerekiyor.
  2. Kaynayınca altını kısarak et iyice yumuşayıncaya kadar (tabi nohutunda pişip pişmediğini gene de siz bir kontrol edin bu arada) pişiriyoruz. NOT: Yukarda da söylediğim gibi ben daha önceden pişirip buzluğa kaldırdığım et ve nohutumu kullandım. Çözülmesini beklemenize de gerek yok, buz şeklindede kullanabilirsiniz.
  3. 2,5 su bardağı pirincimizi bir kabın içerisinde üzerine 1 tatlı kaşığı tuz koyduktan sonra,içerisinepirinçleri kapatıp bir parmak kadar geçecek şekilde kaynar su boşaltarak haşlanmaya bırakıyoruz. Pirincin yaklaşık yarım saat sıcak su içinde beklemesi yeterli oluyor. Fazla beklemesi bir sorun oluşturmaz.
  4. Et ve nohutumuz hazır olduktan sonra başka bir tencereye küçük küp küp doğranmış 1 adet orta soğanımızı ve 1 kaşık tereyağ ile 4-5 kaşık mısır özü yağımızı koyarak kısık ateşte kavurmaya başlıyoruz.
  5. Soğanlarımız yumuşayınca , hafif pembeleşince pirincimizin suyunu süzüp, yıkıyoruz ve tencereye soğanların üzerine ilave ediyoruz. Karıştırmadan önce üzerine 2 tatlı kaşığı tuzumuzu ilave ediyoruz ki pirinçlerimiz kırılmasın.
  6. Pirinçler birbirlerine yapışana kadar soğan ve yağ ile pirincimizi kavuruyoruz.
  7. Şimdi sıra et ve nohutumuzu eklemeye geldi. Et suyunun içinden etleri ve nohutları pirinçlerin içerisine koyduktan sonra suyundan 2 buçuk su bardağı kadar üzerine ilave ediyoruz. 1,5 bardaktan bir parmak daha az da normal su ekleyerek, 2 tatlı kaşığı tuzumuzu da tencereye atıp bir karıştırıyoruz ve tencerenin ağzını kapatıyoruz. 1,5 bardak kadar normal su eklememin sebebi, tamamını et suyu ile yapınca pilavın ağır olmasından kaynaklanıyor. Ama eğer siz tercih ederseniz hepsini et suyundan koyabilirsiniz. 
  8. Kaynayana kadar yüksek ateşte, kaynara çıktıktan sonra kısık ateşe alıyoruz. bi 15 dk içerisinde suyuni iyice çekecektir. sizin kulağınız yine ocakta olsun ama:)
  9. Altını kapattıktan sonra tencere ile kapağının arasına 2 kat havlu kağıt koyup pilavımızı dinlenmeye bırakıyoruz. NOT: Arzu ederseniz havlu kağıdı koymadan önce tereyağından incecik keserek pilavın üzerine aralıklarla koyabilirsiniz. Ben öyle yapıyorum.

Ben pilavın yanına evde bulunan malzemelerimden hemen bir salata - meze gibi birşeyler yaptım.
Havuçları, turpu ve mor lahanayı rendeleyip, üzerine 1 adet limon sıktım ve biraz tuz ilave ettim. Bunları ayrı ayrı  yaptım ki renkleri birbirine geçmesin.
Pilav tabağının yanına veya ayrı bir tabağa da alabilirsiniz. Ben içe mor lahana, sonra turp ve en dıştaki halkaya da havuç rendesini yerleştirip, üzerine bir tanede zeytin koydum. Domates ve biberle de tabakta kalan boşlukları doldurdum.

Arkadaşım ekşi sevmediği içinde ona havuç, turp, domates ve biberleri doğrayıp pilavının yanında servis yaptım.

Etli Nohutlu Pilav

Arkadaşımın yorumu "Efsane olmuş!" oldu. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Afiyet Olsun,
Gözde

Hiç yorum yok: