19 Aralık 2011 Pazartesi

Franbuaz Soslu Cheese Cake


Franbuaz Soslu Cheese Cake
Ben tam bir cheesecake manyağıyım:)  Bir zamanlar Gloria Jean'steki NewYork cheesecake e takmıştım. Artık arkadaşlarım dalga geçiyorlardı benimle:) Gloria'nın çeşidini kaldırmasıyla benim karşı komşum Emel ablanın bana bu harika tarif ile tanışmamı sağlaması arasında çok fazla zaman yoktur:) Emel ablaya tekrardan teşekkürler bu enfes tat ile buluşmamı sağladığı için;)




Malzemeler
  • Alt Kısım için
  • 2 paket Eti burçak
  • 1/2 su bardağı fındık
  • 75gr tereyağ
  • 1,5 yemek kaşığı şeker

Üst Kısmı için
  • 3 paket labne peynir (Tercihen Pınar )
  • 2 kutu krema
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • Meyve sosu

Yapılışı
  1. Alt kısım için olan bütün malzemeleri alıp rondodan geçiriyoruz. NOT: Eğer rondonuz yoksa bisküviler kaşık yardımıyla iyice ezin ve fındıkları da havanda dövün, hepsini bir tepsinin içinde iyice yoğurun.
  2. HAzırladığımız karışımı kelepçeli kek kalıbını  altına yağlı kağıt açıp kelepçesini kapatıp iyice bastırarak yayıyoruz. NOT: Kelepçeli kalıp yerine borcamda kullanabilirsiniz.Altını yağlamanıza gerek yok borcamın.
  3. Üst kısmın karışımı için büyükçe bir karışım kabı alıp bütün malzemelerin hepsini aynı anda içine koyuyoruz ve mikserle çırpıyoruz. ayran kıvamında bir karışım olacaktır.
  4. Sonra bu karışımı kek kalıbına hazırlanan bisküvilerin üzerine boşaltıyoruz ve 180 derecede fırının turbo ayarında üst kısmı kızarana kadar pişiriyoruz.
  5. 1 gün buzdolabında bekletiyoruz. Bekletmeden önce isterseniz üzerine benim gibi meyve sosu döküp ikinin birlikte donmasını sağlayabilirsiniz. NOT: Metrodan aldığım meyve sosunu biraz suyla incelterekve daha sonra bi süre dolapta bekletim kıvamlanmasını bekleyip cheesecake'in üzerine döküyorum.
Afiyet Olsun,
Gözde

Hiç yorum yok: