22 Aralık 2011 Perşembe

Semra'dan Yalancı Katmer

Yalancı Katmer

Geçen gün çok sevdiğim arkadaşım Semralara gittik. O da benim gibi Antepli :). Size katmer yapıcam dedi ve tabi ben o an itibariyle bittim :D En sevdiğim tatlılardandır katmer. O da Antepli olduğu için bizim oranın katmerlerinden yapacağını zannettim ama o kendince yeni bir tarif uydurmuş (Antep iç fıstığının -kuşboku fıstık- güzelini burada bulamadığı için). Ama ben Semraca katmeride çok beğendiğim için sizinle paylaşmak istedim. En kısa zamanda da ben antep usulü evde pratik katmer tarifini girmeye söz veriyorum;)

Yalancı Katmer
Malzemeler

  • 2 yufka
  • 1 paket kaymak
  • Tarçın
  • Kızartmak için yağ

Şerbeti İçin
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su






Yapılışı
  1. Şerbeti önceden yapıp soğutmamız gerektiği için, öncelikle suyumuzu ve şekerimizi küçük bir tencereye alıp kaynatıyoruz. NOT: kıvamının tutması için içerisine isterseniz bir kaç damla limon sıkabilirsiniz ocaktan almaya yakın.
  2. Yufkayı 2'ye katlıyoruz ve resimde gösterildiği gibi 3-4 parmak kalınlığında şeritler halinde kesiyoruz.
  3. Şeritleri tek tek açıp içlerine 1 tatlı kaşığına yakın kaymak koyup, muska yapargibi katlıyoruz. NOT: Eğer fazla olduğunu düşünüyorsanız buz dolabı poşetine koyup buzluğa kaldırıp, istediğiniz zaman kullanmak üzere saklayabilirsiniz.
  4. Yağda iyice kızarana kadar kızartıp, daha önceden hazırlamış olduğumuz soğuk şerbetin içerisine atıyoruz. 
  5. Şerbette 3-5 dk beklettikten sonra çıkartıp üzerine tarçın serperek servis ediyoruz.
Afiyet olsun
Gözde



Hiç yorum yok: