7 Aralık 2011 Çarşamba

Minik kızım Alya'nın bana özgü mevlüt tatlısı...

Mevlüt Tatlısı
 Yalancı tavuk gögsü malzemeler
  • Yarım paket margarin
  • 1 litre süt
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1 paket vanilya
  • isteğe bağlı damla sakızı


Yapılışı
Margarini tencereye koyup eritmeye başlıyoruz.
Margarin eridikten sonra un katıyoruz ve bir süre karıştırarak kavuruyorum.
Şekeri ekliyorum ve karıştırmaya devam ediyorum. Sütü yavaş yavaş ekliyorum,
sakızı içine atıyorum ve hala karıştırmaya devam ediyorum.
Hiç boş bırakmaya gelmez hep karıştırmak lazım…
Tavuk göğsü kaynamaya ve koyulaşmaya başlayınca vanilyayı katıyorum
ve bir müddet sonra tencereyi ocaktan alıyoruz.
15 dk kadar tavuk göğsümüzü soğuması için bekliyoruz ve sonra kıvamı için mikserle 5 dk çırpıyoruz.
Bardaklara dökmesi kolay olsun diye iyice çırpıp hızlıca dökmemiz gerekiyor.

Ortadaki kek için ben hazır baton kek aldım ince ince dilimledim ve çay bardağı ile yuvarlaklar yaptım.
Not : Dia/sa marketlerin kendi baton kekleri 1 tl ve gerçekten lezzetli güvenle kullanabilirsiniz.
Bence zamandan ve paradan kazanç :)

Üstündeki çikolata sosuda dr.otker'in hazır çikolata sosu normalde 2.5 su bardağı süt ile yapılır.
Biz 1.5 bardak süt 1 bardak su ile yaptık ...

Biz önce tavuk gögsü sonra kek tekrar tavuk gögsü ve en son çikolata sosu döktük.Dilerseniz damla sakızlı muhallebi veya sade muhallebide yapabilirsiniz.

Bardakları ben kırmızı kurdela ve evdeki boncuklarla süsledim.
kaşıklarına stiker nazar boncugu yapıştırdım hem şık hem pratik...


Sepette Mevlüt Tatlısı

Sunumu ise daha önceden arkadaşımın bebeği için süslediğim şeker sepetini kullandım Siz evdeki herhangi bir tepsiyi kurdelalar ile süsleyip kullanabilirsiniz...

Afiyet olsun..
Serpil

Hiç yorum yok: