8 Aralık 2011 Perşembe

Sebzeli Mücver



  Sebzeli Mücver Malzemeleri
  • 2 adet orta boy kabak
  • 2 adet havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet küçük boy kuru soğan
  • 5 dal yeşil soğan
  • 2 Adet Yumurta
  • 1 su bardağı un
  • Yarım su bardağı galete unu
  • 1paket kabartma tozu
  • Maydanoz
  • Dereotu
  • Taze Nane (yoksa kuru nanede olur)
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı Pul biber
Yapılışı :
Benimde bir zamanlar annemi izleyerek öğrendiğim tarif mücver fakat böyle renkli ve çok malzemeleri değildi
bana özgü bir tarif diyebiliriz eminim böyle yapanda vardır :)
Malzemelerden rendelenecek olanlar rendelenir doğranıcak olanlar doğranır ve bir kaba alınır 2 yumurtamız kırılır hemen sonrasında kabartma tozu baharatlar galete unu ve beyaz unumuz eklenir kıvamına bakılır çünkü kimi zaman kabak çok su verebiliyor (kimisi suyunu sıkar ama ben vitaminin gitmemesi için yapmıyorum )bu durumda hafif hafif un ekleyrek yağda kızarabilecek çıvık bir karışım elde edilir. Ben genelde bir kepçe yardımı ile kızgın yağa yavaşça döküyorum ve bir tarafının tamamen kızardığına emin olmadan kesinlikle ters çevirmiyorum çünkü dağılır...Sonranında yağını çekmesi için kağıt havlu üzerinde bekletiyorum sıcak servisi güzel olur ama bence soğukda bir harika...
Afiyet Olsun 

Serpil
Sebzeli Mücver


Hiç yorum yok: